Lifestyle - podróże, moda, sztuka, dizajn, gadżety, film i muzyka

Wortal lifestyle'owy TIQINI. Kochasz kulturę, sztukę, modę? U nas znajdziesz codzienną dawkę ciekwych informacji, które zmienią twoje życie.

Sztuczna inteligencja w sklepach

Napisane 08.11.2020 przez admin

Tagi: sklepy, sztuczna inteligencja, rozpoznawanie mowy,

Polecane: Mój blog

Sztuczna inteligencja w postaci systemów rozpoznawania mowy oraz samoobsługi coraz śmielej wchodzi do sklepów. Światowa pandemia COVID-19 przyspiesza rozwój takich technologii.


Choć pojedynczy system rozpoznawania mowy sam w sobie wydaje się interesujący to prawdziwym wyzwaniem stanie się dopiero połączenie łych wszystkich aplikacji za pomocą Internetu. Będzie to następowało ściślejsze łączenie w firmach e over IP z siecią LAN oraz przez integrację smartfonów, komputerów ubraniowych, tabletów. Przedsmak możliwości, którymi będą dysponowały serwisy internetowe z funkcją automatycznego rozpoznawania mowy oferują już dziś firmy zajmujące się Unified Messaging, jak K7 czy GMX. Oprócz standardowych skrzynek pocztowych oferują one możliwość natychmiastowego awizowania wszystkich nowych informacji w postaci krótkich komunikatów wysyłanych do smartfona. Wystarczy oddzwonić, a centralny system odczyta nadesłane e-maile. Według badań przeprowadzonych przez Datacom Research z usług portali głosowych powinno korzystać około dwóch miliardów użytkowników! Dzięki nowemu standardowi Voice XML, definiującemu sterowane głosem obiekty internetowe, zapalony użytkownik Sieci ulubione adresy stron internetowych może wymawiać, zamiast ręcznie wpisywać. Być może niebawem także otrzymamy analizator mowy i dyktowania głosem w sklepach stacjonarnych z odzieżą, nie będzie trzeba dotykać ekranów samoobsługowych, jest to szczególnie istotne w czasie pandemii. Firma Protect Vision bardzo solidnie zabrał się za język polski, tworząc do tego celu specjalny zespół R&D który ma rozwijać i udoskonalać rozwiązania rozpoznawania mowy. Realny termin wprowadzenia tej funkcji to druga połowa 2021 roku. Również gigant z Redmond czyli firma Microsoft chce rozwijać i udoskonalać te rozwiązania. Jeśli chcą opracować aplikację dla języka polskiego, będą musieli od początku robić rzeczy, które my mamy już gotowe: analizę fonetyczną, prozodyczną i składniową. Szef Neurosoftu nie wierzy w rewolucję głosową: Stosowane obecnie techniki przetwarzania mowy są zbyt prymitywne, by osiągnąć znacząco lepsze rezultaty. Nie zastąpią sekretarki, nie przyśpieszą pisania na komputerze, nie wyeliminują myszy itp. Nie jest to w żadnym wypadku kwestia komplikacji w obsłudze, a wyłącznie problem marnej skuteczności i zawodności.

Polecane: Zobacz tutaj

Polecane: Blog

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poprzedni artykuł:Ręczne pranie delikatnych ubrań
Następny artykuł:Wyszukiwarki internetowe

Ubrania na miarę - damskie i męskie!

Ubrania szyte na miarę to spełnienie marzeń wielu eleganckich Pań. Idealnie dopasowany krój do naszego ciała, perfekcyjne wykończenie oraz indywidualnie dobrany rodzaj materiału gwarantują najwyższy komfort noszenia i użytkowania ubrań. Podwaliny mody to krawiectwo i szycie ubrań na miarę. W dawnych czasach wbrew obiegowym opiniom przykładano

Czytaj więcej...

Losowy

Wyszukiwarki internetowe

Wyszukiwarki internetowe które dzisiaj znamy na samym początku nie istniały, inaczej wyglądała też reklama w sieci. World Wide Web Wanderer jest uznawany za prekursora przeszukiwania WWW nie tylko dlatego, że był pierwszy. Najważniejszą jego cechą wykorzystanie hipertekstowości. Aplikacja odwiedzała nowe strony WWW, .przechodząc do nich po odno

Czytaj więcej...